
"ေငြအေၾကြ ျပႆနာရယ္၊ ခရီးသည္နဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေတြ ၾကားက ယံုၾကည္မႈ ျပႆနာရပ္ ေတြကို ေျဖရွင္းၿပီးသား ျဖစ္သြား လိမ့္မယ္"ဟု ကစၦပနဒီ ကုမၸဏီမွ စီမံကိန္းမန္ေနဂ်ာ ကိုေအာင္ေက်ာ္ i pay ကတ္ အသံုးျပဳျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းျပသည္။ i pay ကတ္မ်ားကို ကနဦး၌ ဆူးေလမွ အင္းစိန္သို႔ ေျပးဆြဲေန ေသာ ယာဥ္လိုင္းမ်ားႏွင့္ အဓိပတိ (အျပာ)ယာဥ္လိုင္းတို႔တြင္တပ္ဆင္ အသံုးျပဳမည္ျဖစ္ၿပီး တျဖည္းျဖည္း ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လံုးမွ ခရီးသည္ တင္ယာဥ္လိုင္းအားလံုး တပ္ဆင္ ေပးသြားမည္ဟု ၄င္းက ေျပာဆို သည္။ ဗႏၶဳလ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီ (ပါရမီ)မွ ဌာနမွဴးတစ္ဦး ကလည္း i pay ကတ္ကို ၄င္းတို႔ ကုမၸဏီႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေအာက္ေျခမွ ျဖစ္လာ ႏိုင္ေသာ အေျခအေနမ်ားကို အထက္သို႔ တင္ျပၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီ(ဗဟို) အတြင္းေရးမွဴး ဦးတင္ေမာင္ေဇာ္ က
"လာၿပီးညႇိႏိႈင္းတာေတာ့ ခုထိ မရွိေသးဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္ တို႔ဌာနက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြက တစ္စီးကို ပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္စီ ျဖစ္ ေနတာမို႔ ဌာနနဲ႔ မညႇိရင္ေတာင္မွ ပိုင္ရွင္ေတြနဲ႔ေတာ့ ညႇိႏိႈင္းဖို႔လိုပါ တယ္"ဟုေျပာသည္။ ၄င္းက ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဤ ကဲ့သို႔ ကတ္စနစ္ျဖင့္ ကားခေပးေခ် ျခင္းသည္ လုပ္ရန္ မလြယ္ေသး ေၾကာင္း၊ ခရီးသည္၊ ယာဥ္ေမာင္း၊ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားအတြက္ အခက္အခဲမ်ားစြာ ရွိႏိုင္ေၾကာင္း ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
i pay ကတ္သည္ ဘတ္စ္ ကားခကို ယာဥ္ေနာက္လိုက္သို႔ ေငြ စကၠဴေပးေခ်ရမည့္အစား ကတ္ကို ယာဥ္စီးခ ေကာက္ခံသည့္စက္ျဖင့္ ဖတ္ၿပီး ကာခေပးေခ်ရသည့္စနစ္ ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္စီးခ ေကာက္ခံသည့္ စက္ကိုမႈ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ကာ ကြယ္ထားရမည္ျဖစ္သည္ဟု i pay လုပ္ငန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေနသည့္ ကစၦပနဒီ အိတ္ပရက္စ္ လီမိတက္မွ စီမံကိန္း မန္ေနဂ်ာ ကိုေအာင္ေက်ာ္ က ေျပာသည္။ ေက်ာက္ေျမာင္း တြင္ ေနထိုင္ ေသာ ေန႔စဥ္ဘတ္စ္ကား စီးနင္း သည့္ လူငယ္တစ္ဦးက "ကတ္နဲ႔ ေငြေခ်ရတာေတာ့ေကာင္း ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႐ံုးတက္႐ံုးဆင္းခ်ိန္ေတြ မွာ လူေတြ တအားၾကပ္တဲ့အခါ ကိုယ့္ကတ္သူ႔ကတ္ မွားႏိုင္တယ္" ဟုေျပာသည္။ ၄င္းက မိမိကိုယ္ပိုင္ ကတ္ေပ်ာက္ရွခဲ့လွ်င္လည္း အခက္ အခဲျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ဆိုသည္။
i pay ကတ္မ်ားကို ယခုလက္ ရွိ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ င စေပ ကတ္ အေရာင္းဆိုင္ ၁၂ ခုတြင္ ဝယ္ယူရ ရွိႏိုင္ၿပီး အဆိုပါအေရာင္းဆိုင္မ်ား တြင္သာမက ယာဥ္ေနာက္လိုက္ မ်ားထံတြင္ပါ ဝယ္ယူႏိုင္ရန္ စီစဥ္ ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကိုေအာင္ ေက်ာ္က ေျပာသည္။ i pay ကတ္ကို ဝယ္ယူလွ်င္ က်ပ္ တစ္ေထာင္က်သင့္မည္ျဖစ္ၿပီး သံုးရာက်ပ္မွာ ကတ္ဖိုးျဖစ္ကာ ခုနစ္ရာ က်ပ္မွာ ယာဥ္စီးခေပးေခ် ရန္ျဖစ္ၿပီး အနည္းဆံုးက်ပ္တစ္ ေထာင္မွ အမ်ားဆံုး က်ပ္တစ္သိန္း အထိ ထည့္သြင္းႏိုင္မည္ျဖစ္သည္ ဟုလည္း ကိုေအာင္ေက်ာ္က ရွင္း ျပသည္။
i payကတ္ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ လွ်င္ ကုမၸဏီမွ ယင္းေပ်ာက္ဆံုး သည့္ကတ္ကို အျခားသူက သံုးစြဲ ေနျခင္း ရွိ မရွိ ေစာင့္ၾကည့္ ရွာေဖြ ေပးသည့္ ဝန္ေဆာင္မႈ ကိုပါ ေဆာင္ ရြက္ေပးထားသည္ဟု ကစၦပနဒီ ကုမၸဏီထံမွ စံုစမ္းသိရွိရသည္။ အသံုးျပဳမည္ျဖစ္ၿပီး တျဖည္းျဖည္း ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လံုးမွ ခရီးသည္ တင္ယာဥ္လိုင္းအားလံုး တပ္ဆင္ ေပးသြားမည္ဟု ၄င္းက ေျပာဆို သည္။ ဗႏၶဳလ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီ (ပါရမီ)မွ ဌာနမွဴးတစ္ဦး ကလည္း i pay ကတ္ကို ၄င္းတို႔ ကုမၸဏီႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ ရြက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေအာက္ေျခမွ ျဖစ္လာ ႏိုင္ေသာ အေျခအေနမ်ားကို အထက္သို႔ တင္ျပၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီ(ဗဟို) အတြင္းေရးမွဴး ဦးတင္ေမာင္ေဇာ္ က "လာၿပီးညႇိႏိႈင္းတာေတာ့ ခုထိ မရွိေသးဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္ တို႔ဌာနက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြက တစ္စီးကို ပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္စီ ျဖစ္ ေနတာမို႔ ဌာနနဲ႔ မညႇိရင္ေတာင္မွ ပိုင္ရွင္ေတြနဲ႔ေတာ့ ညႇိႏိႈင္းဖို႔လိုပါ တယ္"ဟုေျပာသည္။
--
ဓါတ္ပုံမျမင္ရရင္ဘေလာ့မွာၾကည့္ပါ...
ဖိုးခိုင္www.bsphoekhaing.blogspot.com
0 comments:
Post a Comment
ေရးခ်င္တာေလးေတြေရးရေအာင္